Snelle verzending: Binnen twee werkdagen verzonden
Onze Elfjes doen hun uiterste best je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Mocht er haast bij zijn, laat het ons gerust even weten - soms is er nog nét iets meer mogelijk. Na verzending ontvang je automatisch een e-mail met een verwacht aflevermoment en track-en-trace code zodat je je pakket gemakkelijk kunt volgen.
Vrijwel alle artikelen bij Hout & Plezier zijn uit voorraad leverbaar. Maar soms is een product helaas uitverkocht. Dit wordt bij het product aangegeven, met daarbij een indicatie van de levertijd. Deze kan door bijzondere omstandigheden afwijken.
Ook kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat een product dat wel op voorraad leek te zijn niet kan worden verzonden. Omdat deze onverhoopt niet op voorraad blijkt te zijn, of dat deze bij onze strenge laatste controle voor verzending niet voldoet aan onze kwaliteitseisen.
In deze gevallen nemen wij natuurlijk zo spoedig mogelijk contact met je op.
Mocht het artikel op korte termijn weer binnen komen, dan kan je ervoor kiezen hierop te wachten. We verzenden dan je volledige bestelling meteen zodra deze compleet is.
Uiteraard kan je er ook voor kiezen een deel van de bestelling te annuleren of te ruilen voor een ander artikel, zodat we het pakket wel meteen kunnen verzenden. Het aankoopbedrag van het geannuleerde artikel storten we uiteraard per ommegaande retour, of verrekenen we met het toegevoegde artikel.
Wanneer hierdoor de totale orderwaarde onder de grens voor gratis verzending komt, zijn we wel genoodzaakt de standaard verzendbijdrage in rekening te brengen.
Gratis inpakservice
Onze Elfjes maken graag een ingepakt cadeautje voor je. Wil je gebruik maken van deze service, laat dit dan weten in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces. Omdat we een milieuvriendelijk bedrijf zijn en verspilling tegen willen gaan, pakken onze Elfjes niet standaard alle producten in.
Let op: Onze elfjes besteden grote zorg aan het inpakken van cadeautjes. Hierdoor kan het gebeuren dat je pakketje een dagje later komt. Heeft het haast? Laat het ze dan even weten.
Een cadeautje geven via de post? Dat kan!
Het is ook mogelijk om jouw bestelling ingepakt als cadeautje op een ander adres te laten afleveren. Zo kan je een leuk cadeautje geven, zelfs als je er zelf onverhoopt niet bij het feestje kunt zijn. Indien je van deze service gebruikt wenst te maken, kun je dit tijdens het bestelproces aangeven bij het invulveld opmerkingen. Vergeet hierbij niet het juiste afleveradres te vermelden. De ontvanger krijgt dan echt een verrassing aan de deur!
Helaas kunnen onze Elfjes Wobbels, Tipi's en alle op bestelling gemaakte producten met eigen naam niet inpakken. Ook actieproducten of sale worden door onze Elfjes niet als cadeautje ingepakt.
Mocht je nog specifieke vragen, opmerkingen of wensen hebben met betrekking tot de verzending van je bestelling, neem dan vooral contact met ons op via de contactpagina. Wij reageren altijd snel op vragen.
Verzendbijdrage
Nederland
Binnen Nederland verzenden we pakketten vanaf een orderwaarde vanaf 89 euro gratis. Deze korting wordt automatisch toegepast tijdens het bestelproces. Voor bestellingen tot 89 euro rekenen we een verzendbijdrage van 6,95 euro.
De korting op de verzendbijdrage geldt alleen op orders die in één keer worden geplaatst. De korting geldt nadrukkelijk niet voor zendingen die voortkomen uit het samenvoegen van meerdere losse orders.
België
We verzenden pakketten met een orderwaarde boven 139 euro gratis naar België. Deze korting wordt automatisch toegepast tijdens het bestelproces. Voor bestellingen tot 139 euro rekenen we en verzendbijdrage van 8,95 euro.
Shipping to countries outside NL and BE
We're able to ship internationally to most countries. In case your country is not availabe in the checkout process, please contact us.
Verantwoordelijkheid voor ontvangst
Onze pakketten worden met de grootst mogelijke zorg verpakt en door ons overgedragen aan de pakketbezorgers. Wij verwachten van hen dat zij het ook zo bij onze klanten afleveren, hierop zien wij actief toe. We horen het graag als de aflevering om welke reden dan ook niet naar wens is, dan bespreken wij dit met de betreffende bezorgdienst.
Het kan voorkomen dat een pakket niet kan worden afgeleverd aan de deur, bijvoorbeeld omdat er niemand thuis is. In deze gevallen kan het pakket bij buren worden aangeboden, op een (via e-mail) afgesproken plaats worden achtergelaten, of klaar komen te liggen op een pakketpunt om afgehaald te worden. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het pakket vanaf dit punt af te halen. LET OP: een pakket zal automatisch retour afzender worden gestuurd wanneer dit niet tijdig gebeurt. De kosten van verzending en retour zijn in dit geval voor de klant.
Retourneren
Niet tevreden met je aankoop? Kan gebeuren! Dan mag je het product uiteraard retour sturen. Neem hiervoor eerst contact met ons op via de contactpagina. Daarop ontvang je per e-mail een retourformulier en specifieke retour-instructies. Stuur nooit een product retour voordat je deze e-mail hebt ontvangen.
Er zijn een aantal rechten, maar ook voorwaarden verbonden aan het retourneren van producten:
Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Na het aanmelden van de annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd de producten retour te sturen.
Voorwaarden bij retourneren:
- Uitsluitend in de originele verpakking (dus ook in folie), zorgvuldig verpakt voor retourzending (zoals naar je verzonden is)
- Producten dienen onbeschadigd en ongebruikt te zijn
- De kosten voor retourzending zijn voor je eigen rekening
- Hout & Plezier is niet aansprakelijk voor schade ontstaan tijdens retourzending
- Hout & Plezier verzendt alle orders met een totale waarde boven 89 euro gratis. Wanneer het totale orderbedrag door gedeeltelijk retourneren daalt tot onder 89 euro, wordt de gebruikelijke verzendbijdrage (6,95 binnen NL) berekend en van het retourbedrag afgetrokken.
Na ontvangst van de geretourneerde artikelen krijg je, indien aan de voorwaarden hierboven voldaan, het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen gecrediteerd. Wil je een ander artikel ontvangen, plaats dan een nieuwe order.
Nog specifieke vragen? Stel ze gerust, we helpen je graag!